21 października 2020 r.
1. Zabawa z wykorzystaniem wiersza Małgorzaty Barańskiej.
Tu mam głowę. Kto mi powie,
Ile włosów jest na głowie?
Tu mam oczka do mrugania,
a tu uszy do słuchania.
Tu mam brodę, tu policzki
,tu mam nosek, a tu czoło.
Tu są oczy, a tu usta,
które śmieją się wesoło! Cha, cha, cha
Dziecko kładzie otwartą dłoń na głowie, rozkładając ręce w geście pytania, potem gładzi dłońmi włosy, wskazuje oczy, puszczając oczko, przykłada dłonie do uszu, jakby nasłuchiwało……itd.
2. Ćwiczenia w liczeniu.
Dziecko liczy koty, próbuje całościowo przeczytać wyraz ‘koty’.
Koty mają na imię: Śmieszek, Rybuś, Mruczek.Jak sądzicie dlaczego tak mają na imię?.
Właścicielka Śmieszka, Rybusia i Mruczka znalazła obok śmietnika małego, zabiedzonego kotka, który najwidoczniej nie miał właściciela. Wzięła go ze sobą. Ponieważ był trochę dziki nazwała go Dzikusek
-Ile kotów ma teraz pani? (4)
-Przypomnijmy sobie jak maja na imię wszystkie 4 koty?
-Kreślenie cyfry 4 w powietrzu, po śladach i samodzielnie.
3. Nauka piosenki „ Nasze uszy słyszą świat”.
KAŻDY Z NAS MA DWOJE OCZU,
KTÓRE WIDZĄ WSZYSTKO
BŁĘKIT NIEBA, BIAŁY DOMEK
ZIELEŃ TRAW I LISTKÓW
TRAW I LISKÓ2W
Ref.
USZY SŁYSZĄ PTAKÓW SPIEW
DZWONKI DESZCZU, GRANIE DRZEW
A NAD STAWEM CHÓRY ŻAB
NASZE USZY SŁYSZA ŚWIAT!
KAŻDY Z NAS MA JEDEN NOSEK
DO WĄCHANIA KWIATÓW
DO WĄCHANIA
CZASEM TAKŻE DO KICHANIA
LECZ NA SZCZĘ1)ŚCIE RZADKO
DO KICHANIA.
Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania na temat piosenki.
- Z ilu zwrotek składa się piosenka?
- Czy ma refren?
- Co robią oczy?
- Do czego służy nosek?
4.Proszę, obejrzyjcie pary zdjęć. Powiedzcie ich nazwy. Czym się one różnią?
To już wszystkie ćwiczenia i zadania w dniu dzisiejszym
Życzymy Wam Świetliki oraz Waszym Rodzicom miłego i wspaniałego dnia
Dla Rodziców: Proszę znaleźć pary wyrazów różniące się między sobą jedną głoską.
To już wszystkie ćwiczenia i zadania na dziś.
Do zobaczenia jutro