Dzień dobry „Świetliki”!

21 października 2020 r.
1. Zabawa z wykorzystaniem wiersza Małgorzaty Barańskiej.

Tu mam głowę. Kto mi powie,
Ile włosów jest na głowie?
Tu mam oczka do mrugania,
a tu uszy do słuchania.

Tu mam brodę, tu policzki
,tu mam nosek, a tu czoło.
Tu są oczy, a tu usta,
które śmieją się wesoło! Cha, cha, cha

Dziecko kładzie otwartą dłoń na głowie, rozkładając ręce w geście pytania, potem gładzi dłońmi włosy, wskazuje oczy, puszczając oczko, przykłada dłonie do uszu, jakby nasłuchiwało……itd.

2. Ćwiczenia w liczeniu.

Dziecko liczy koty, próbuje całościowo przeczytać wyraz ‘koty’.
Koty mają na imię: Śmieszek, Rybuś, Mruczek.Jak sądzicie dlaczego tak mają na imię?.
Właścicielka Śmieszka, Rybusia i Mruczka znalazła obok śmietnika małego, zabiedzonego kotka, który najwidoczniej nie miał właściciela. Wzięła go ze sobą. Ponieważ był trochę dziki nazwała go Dzikusek
-Ile kotów ma teraz pani? (4)
-Przypomnijmy sobie jak maja na imię wszystkie 4 koty?
-Kreślenie cyfry 4 w powietrzu, po śladach i samodzielnie.

3. Nauka piosenki „ Nasze uszy słyszą świat”.

KAŻDY Z NAS MA DWOJE OCZU,
KTÓRE WIDZĄ WSZYSTKO
BŁĘKIT NIEBA, BIAŁY DOMEK
ZIELEŃ TRAW I LISTKÓW
TRAW I LISKÓ2W
 
Ref.
USZY SŁYSZĄ PTAKÓW SPIEW
DZWONKI DESZCZU, GRANIE DRZEW
A NAD STAWEM CHÓRY ŻAB
NASZE USZY SŁYSZA ŚWIAT!
 
KAŻDY Z NAS MA JEDEN NOSEK
DO WĄCHANIA KWIATÓW
DO WĄCHANIA
CZASEM TAKŻE DO KICHANIA
LECZ NA SZCZĘ1)ŚCIE RZADKO
DO KICHANIA.
Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania na temat piosenki.

  • Z ilu zwrotek składa się piosenka?
  • Czy ma refren?
  • Co robią oczy?
  • Do czego służy nosek?

4.Proszę, obejrzyjcie pary zdjęć. Powiedzcie ich nazwy. Czym się one różnią?

To już wszystkie ćwiczenia i zadania w dniu dzisiejszym 
Życzymy Wam Świetliki oraz Waszym Rodzicom miłego i wspaniałego dnia 

Dla Rodziców: Proszę znaleźć pary wyrazów różniące się między sobą jedną głoską.

To już wszystkie ćwiczenia i zadania na dziś.
Do zobaczenia jutro 