Strona główna » Muzyka jest wszędzie – 1.03.2021 r.

Muzyka jest wszędzie – 1.03.2021 r.

Temat: Ciężkie dźwięki i lekkie dźwięki.

  • Zabawa rozwijająca inwencję twórczą – Szukamy dźwięków. Dziecko siedząc z rodzicem na dywanie gromadzi gazety. Wspólnie i osobno próbują wydobyć z gazet jakiś dźwięk, starają się wydobywać dźwięki z gazet w różne sposoby.
  • Karta pracy.

– połącz zdjęcia instrumentów z ich cieniami,

– posłuchajcie nazwy jednego z instrumentów ( gitara),

– połączcie tę nazwę z odpowiednim instrumentem.

  • Ćwiczenie równowagi – Nie zgub kulki z gazety.

Dziecko porusza się po pokoju w różnych kierunkach, wykonując pięć kroków z kulą położoną na głowie. Co pewien czas przykuca, wstaje i zmienia kierunek poruszania się.

  • Ćwiczenie umiejętności rzucania i chwytania – Podrzuć i złap.

Chodząc po pokoju, podrzuca i łapie kule z gazet dwoma, a następnie – jedną ręką.

  • Słuchanie nagrania głosów: męskiego, żeńskiego
  • www.youtube.com/watch?v=1Xpk2Zs2xV4
  • Wyjaśnienie pojęć : solo, chór

Chór – zespół muzyczny składający się z wokalistów wykonujący utwór jedno- lub wielogłosowy, a cappella bądź z akompaniamentem. Najczęściej prowadzony przez dyrygenta lub chórmistrza (kierownika chóru).

Zabawy i ćwiczenia z literą z .

  • Oglądanie zdjęć zegarów. Omawianie ich wyglądu.
  • Analiza i synteza słuchowa słowa zegar

– dzielenie słowa zegar na sylaby,

– co słyszycie na początku słowa zegar?

– wymawianie słów zaczynających się na głoskę z,

  • Odczytanie wyrazu Zegar

– pokaz litery z drukowanej i pisanej

– ozdabianie zegara,

-pisanie litery z, Z po śladach.

Dodatkowe zadanie dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych,

a także dla dzieci chętnych.

Ćwiczenia słuchowe oraz ćwiczenia motoryki małej

• Rozpoznawanie przez dziecko zjawisk akustycznych (dźwięków)

Ćwiczenie znajduje się na stronie internetowej wystarczy kliknąć w podany link, bądź skopiować do przeglądarki:

https://bajki-zasypianki.pl/zabawa-dla-dzieci/

Zapraszam do regulowania głośności w komputerze i włączania kolejno dźwięków. Gdy pojawią się problemy z odtwarzaniem wystarczy zwykle odświeżyć stronę.

Kolejnym zadaniem jest pokolorowanie przez dziecko instrumentów według podanego wzoru. Zachęcam do wydrukowania rysunku w pełnej rozdzielczości. (Kolorowane instrumenty to MARAKASY).