Strona główna » Witajcie Kochani!

Witajcie Kochani!

Czas kwarantanny dobiega końca i mamy nadzieję, że jutro spotkamy się w przedszkolu.

A na razie mała powtórka z liter i głosek.

Znamy już: o, a, m, e
Spróbuj zatem przeczytać proste sylaby i wyrazy:
am, ma, me, om, mo, mam, mama

Napisz je w liniaturze. Nawet jeśli jest Ci trudno łączyć litery to nie martw się, z czasem dojdziesz do
wprawy.


A teraz skupmy się na bardzo ważnym zmyśle, jakim jest słuch.
Zamknij na chwilę oczy i wsłuchaj się w odgłosy dochodzące zza okna.

  1. Co usłyszałeś(aś)?
  2. Jaki narząd pomógł Ci usłyszeć te dźwięki?
  3. Czy potrafisz powiedzieć które odgłosy są dla Twojego ucha przyjemne, a które nieprzyjemne?
  4. Co powiesz o takich odgłosach jak:
  • szum morza
  • odgłosy lasu
  • halę fabryczną pełną pracujących maszyn
  • mamę śpiewającą dziecku kołysankę
  • startujący samolot
  • ruchliwą ulicę w mieście
    A teraz spójrz na tablicę demonstracyjną:
  • Posłuchaj historyjek:
    W łóżeczku śpi małe dziecko. Okno jest otwarte, pod im szczeka pies. Mama prosi: – Burek, przestań
    szczekać, nie hałasuj. Obudzisz mi chorego synka.
    Pod oknem zaparkował samochód. Wysiada z niego wujek i krzyczy, aby otworzono mu bramę garażową.
    Mama prosi: – Nie krzycz! Mój synek jest chory i dopiero zasnął.
    Starsza siostra wróciła do domu. Włączyła telewizor i odbija piłkę o podłogę. Mama prosi: – Nie
    przeszkadzaj, nie hałasuj. Obudzisz chorego brata.
    Blisko łóżeczka leży kot, przytulając się do poduszki śpiącego dziecka. Mama prosi: – Zostań kotku i cichutko
    mrucz swoje kołysanki, aby mój chory synek mógł wypocząć.
    Powiedz proszę, co myślisz na temat przedstawionych scenek?
    Które z zachowań miały negatywny wpływ na sen i wypoczynek chorego dziecka?
    Podaj przykłady prawidłowych zachowań, kiedy w domu znajduje się chora, zmęczona lub starsza osoba?
    Czy wiesz, jak moglibyśmy ograniczyć hałas w sali przedszkolnej?
    Gdy wrócimy do przedszkola, to zrobimy krótką tzw. „lekcję ciszy”. Zobaczysz, o ile łatwiej się wtedy
    pracuje, a na razie spróbuj przez 1 minutę nic nie mówić, pozostać w ciszy. Czy udało Ci się? Czy było to
    bardzo trudne?
    Teraz kilka zadań gramatycznych:
  1. Podaj liczbę mnogą od podanych słów:
    Talerz – talerze
    Łyżka – ……………
    Kubek – …………………
    Szklanka – ……………………
    Czajnik – ……………………..
    Ręcznik – ……………………….
    Sitko – ………………………..
  2. Od tych samych wyrazów utwórz zdrobnienia:
    Talerz – talerzyk
    Łyżka – ……………
    Kubek – ……………
    Szklanka – ………………
    Czajnik – ……………..
    Ręcznik – ……………
    Sitko – ……………….
    Na pewno świetnie Ci poszło.
    Jeśli masz jeszcze ochotę i trochę wolnego czasu to poproś Mamę lub Tatę o włączenie jakiegoś
    utworu muzycznego i spróbuj narysować kredkami lub farbami co usłyszałeś. Możesz o tym
    opowiedzieć.
    I jeszcze jedna mała prośba: powtórz sobie swój wiersz na Pasowanie na starszaka. Dziękujemy.
    To już wszystko na dziś i DO ZOBACZENIA! 🙂 🙂 🙂