godło Urząd Miasta Częstochowa OMEP BIP

 Praca zdalna w czasie zawieszenia zajęć dydaktycznych w przedszkolu

Drodzy Rodzice,
informujemy, iż w czasie zawieszenia zajęć edukacyjych przedszkole jest czynne
w godz. od 7.00 do 15.00 . Z powodu epidemi konsultacje mogą odbywać się drogą telefoniczną
lub drogą e-mailową. W zakładkach grup zostały umieszczone skrzynki e-mailowe do nauczycieli poszczególnych grup. Prosimy o kontakt w każdej nurtującej Was sprawie.
Jednocześnie odsyłamy i zachęcamy do korzystania, wspólnie z dziećmi, z zamieszczonych w zakładkach grup linków zawierających proponowane, zgodne z podstawą programową, tematy zajęć i zadania do wykonania, 
przygotowane przez nauczycieli i specjalistów.
Mamy nadzieję, że już niedługo radośni i zdrowi  wszyscy spotkamy się w przedszkolu ze swoimi przyjaciółmi i będzemy mogli normalnie wykonywać swoją pracę. Czekamy na ten czas z niecierpiwością. Życzymy Państwu oraz dzieciom zdrowia, pogody ducha, cierpliwości i prosimy o wyrozumiałość. 
A teraz dla naszych milusińskich bajka o Biedroneczce i jej kropeczkach - pokazjąca jak ważną rolę w życiu każdego z nas odgrywają przyjaciele.  Po obejrzeniu każde dziecko może narysować swojego najlepszego przyjaciela z przedszkola. Życzymy miłego oglądania. 
   
                                                                Z poważaniem
                                                                     Dyrektor i Rada Pedagogiczna


https://www.youtube.com/watch?v=6MKKEnDNFqw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0pIxT2qH7UVYqCNzF3vOKo1vxXFcfowzKeV0J_39oYJMLsNP4i9oIVNa0


W związku z rozporządzeniem MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 marca 2020r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

Informujemy, że do 10 kwietnia br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe, zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno – wychowawczych.

POZDRAWIAMY  WIOSENNIE WSZYSTKIE NASZE PRZEDSZKOLAKI, RODZICÓW, ICH BLISKICH I PRZYJACIÓŁ NASZEGO PRZEDSZKOLA.

KOCHANI DBAJCIE O SIEBIE, BO PRZECIEŻ JESZCZE BĘDZIE NORMALNIE, JESZCZE BĘDZIE
PRZEPIĘKNIE 


Rodzicu,

ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka spędzajcie czas w domach. Bardzo Państwa zachęcamy do wspólnych rozmów, wszelkiego rodzaju gier planszowych, układania puzzli czy wykonywania wspólnych prac plastycznych. W zakładkach poszczególnych grup umieszczane są sposoby na spędzanie czasu wolnego z dziećmi.

 

Drodzy Rodzice

Wieczór to czas, kiedy zwalniamy, wyciszamy się. W trakcie dnia, trudniej
jest znaleźć odprężenie, spokój i siły na wytłumaczenie dziecku
niektórych jego zachowań i emocji, zwłaszcza, kiedy sami jesteśmy w
emocjach bieżących sytuacji. Wieczorem natomiast, zarówno dla nas jak i
dzieci, łatwiej jest spojrzeć z dystansem na sytuacje z minionego dnia.
Dlatego też moja propozycja dla Państwa na dzisiejszy wieczór, to
położyć się razem do łóżka, spróbować puścić wodze wyobraźni i
opowiedzieć dziecku własną, wymyśloną bajkę. Inspiracji do bajki
poszukajcie Państwo w tym co wydarzyło się dzisiejszego dnia. Z czym
dziecko miało trudność? W jakiej sytuacji się sfrustrowało? Wymyślcie
Państwo postać, która przeżyje podobne trudności, jakich dziś
doświadczyło dziecko, a zakończenie bajki niech stanowi dobre
rozwiązanie tej sytuacji, czyli wskazówki dla dziecka jak sobie poradzić
kolejnym razem.

Spróbujmy też zachęcić dzieci do opowiedzenia nam własnej bajki.
Wspiera to rozwój wyobraźni, myślenia przyczynowo – skutkowego i
planowania, ponieważ mimo, iż będą to proste bajki, dziecko musi
wymyślić początek, rozwinięcie i zakończenie historii. To co dziecko
nam opowie, może być ważne też pod względem jego emocji i
doświadczeń z dzisiejszego dnia – wejdźmy więc z ciekawością w jego
świat. Dodatkowo opowiadanie bajek, to także praca nad słownictwem.
Pamiętajmy jednak, że dużo ważniejsza od poprawnego wymawiania słów,
jest w tym momencie nasza wspólna bliskość.


                                                            

                                                                
    BYCIE W DOMU NIE MUSI BYĆ NUDNE :)

1. Napisanie swojej bajki oraz wykonanie ilustracji i postaci do niej.

2. Przedstawienie kukiełkowe.

3. Przygotowanie domowego menu na cały dzień.

4. Z pudełek po chusteczkach, ręcznikach papierowych, butelkach po napojach - wykonanie pojazdów (auta, rakiety, samoloty).

5. Z surowców wtórnych wykonanie Eko strojów super bohaterów.

6. Odgadywanie odgłosów.

7. Wykonanie własnej mapy pogody.

8. Wykonanie zorzy polarnej (dwustronną taśmę należy dokleić do kartki z bloku technicznego, po zerwaniu warstwy ochronnej, klejącą część należy posypać różnego koloru brokatem).

9. Zaprojektowanie biletów do kina.

10. Stworzenie zwierząt poprzez pomalowanie rąk albo stóp farbą i należy odbić je na kartce.

11. Z plastikowych butelek wykonanie robota, zwierząt albo lalek.

12. Stworzenie własnej gry planszowej oraz zasad do gry.

13. Z wyciętych z kolorowego papieru kształtów należy ułoży z nich obraz np. dom, robot, pajac.

14. Wykonanie instrumentów z plastikowych butelek, pudełek, koralików itp.

15. Z kocy, prześcieradeł, krzeseł wykonajcie namioty/domki.

16. Konkurs śmiesznych min.

17. Wykonywanie ćwiczeń oddechowych np. dmuchanie piórka, worka, próby nadmuchanie balona.

18. Domowe podchody – w różnych miejscach w domu należy schować koperty z zadaniami.

19. Zabawy z gazetami – wykonanie kapeluszy, statków.

20. Eksperymenty – co pływa co tonie, ciecz nieniutonowska, doświadczenie z wodą i mydłem.

B A J K A  O  Z Ł Y M   K R Ó L U
W I R U S I E  I  D O B R E J
K W A R A N T A N N I E

N A P I S A Ł A  D O R O T A  B R Ó D K A

Za siedmioma górami, za siedmioma lasami były sobie całkiem duże królestwa. Było Królestwo Pachnących Jabłek
Królestwo Lawendowe Królestwo Czerwonego Pomidora i Królestwo Leśnych Grzybów.
Wszystkie królestwa żyły szczęśliwie, dzieciaki uczyły się w szkołach i robiły Dziecięce Rzeczy, a dorośli robili Dorosłe Rzeczy
I wszystko było by szczęśliwie, gdyby pewnego razu nie okazało się, że pojawił się w tej szczęśliwej krainie nieszczęśliwy król Korona Wirus...
Król ten był potwornie duży i miał całą masę żołnierzy, którzy w każdych warunkach wypełniali jego rozkazy.
I ten król Wirus pomyślał, że bardzo, ale to bardzo chciałby, żeby wszystkie królestwa były jemu poddane (to znaczy, żeby każdy robił to, co zły król mu każe...) No i oczywiście nikt tego nie lubił...
Każdy mógł zobaczyć, jak królestwo Króla Wirusa rośnie, bo góry i rzeki i pola po prostu zaczynały być szare....
Nie było tam ani koloru żółtego, ani czerwonego, ani niebieskiego... A wszyscy ludzie, którzy tam mieszkali byli też szarzy i poprostu chorzy...
Król Wirus chciał, żeby wszędzie, we wszystkich królestwach sytuacja wyglądała tak samo...
Ale... nie chcieli tego inni królowie!
Na przykład Król Adam i Królowa Ewa z Królestwa Pachnących Jabłek! Oboje siedzieli na swoich tronach i drapiąc się po głowie zastanawiali się, jak poradzić sobie z Królem Wirusem...
Myśleli i myśleli (aż ich głowy rozbolały...), ale nie mogli znaleźć rozwiązania..
- Wiem! - powiedział nagle Król - musimy zapytać naszych Absolutnie Mądrych Ludzi jak poradzić sobie z tym
okropnym Królem Wirusem!
Wszystkie Królowe i Wszystkich Królów z królestwa Lawendowego, Czerwonego Pomidora i Leśnych Grzybów. Wszyscy przyjechali, takie to było ważne! panią z telewizora (często mówiła, co trzeba zrobić...) pana z telewizora (on też często mówił, ale głównie przez telefon komórkowy...)
pana Lekarza, przedstawicieli Wszystkich Rodziców - przyszło aż 10 Mamuś i 10 Tatusiów! Przedstawicieli Babci i Dziadków - i też przyszło ich sporo pana Żołnierza i panią Strażaczkę pana Budowniczego i wielu innych Bardzo Mądrych i Dobrych Ludzi.
Zwołali więc na Bardzo Ważną Naradę: Wszyscy siedzieli 2 dni i myśleli i rozmawiali i nawet troszkę się pokłócili, ale... w końcu wrócili do króla i powiedzieli: -
Drogi Królu Adamie i droga Królowo Ewo, mamy rozwiązania i to nie jedno, nie dwa, ale trzy!
Królowi aż się korona przekrzywiła i zawołał:
- A jakie jest pierwsze rozwiązanie???
- Po pierwsze musimy zbudować Mur Odporności i otoczyć go Kwarantanną! Tylko wtedy Król Korona Wirus będzie tracił swoje siły i wygramy! - powiedział bardzo mądry pan Budowniczy.
Król poczerwieniał, bo nie do końca rozumiał, co znaczy
kwarantanna i mur odporności...
Królowa aż przyłożyła rękę do serca (co zauważyła u superfajnych aktorek) i powiedziała-
- Kwarantanna? A co dokładnie to znaczy?
Król był bardzo wdzięczny, że ktoś inny nie wiedząc po prostu
zapytał, co znaczy to trudne słowo. Pan Budowniczy powiedział.
- Mur Odporności buduje każdy po kawałku w swoim domu i
jak wszyscy będziemy go budować, to stanie się mocny i
powstrzyma króla Wirusa. Każdy dokłada swoją cegiełkę! A
Kwarantanna to jest taki czas, żeby ten mur stał się
wytrzymały i silny. Jeżeli tylko możemy, to nie wychodzimy
wtedy z domu, nie spotykamy się ze znajomymi i nie
chodzimy do szkoły i do pracy....
- To jak z pieczeniem ciasta na pizzę- powiedziała Babcia -
też musimy poczekać, żeby wyrosło, inaczej pizza będzie słaba
i niedobra...
- Po drugie drogi Królu i droga Królowo - powiedział następnie pan Lekarz - trzeba
powiedzieć, że jeżeli ktoś jest chory, to jest chory i tyle. Trzeba szybko
zawiadomić lekarza i podawać mu lekarstwa, a nawet, w pewnych trudnych
przypadkach zabrać biedaka do szpitala - bo tam, najbardziej i najszybciej mu
pomogą!
Król aż poczerwieniał, bo się troszkę zmartwił tymi szpitalami, ale od razu
przypomniał sobie, jak w szpitalu wyzdrowiała jego ulubiona ciocia i uspokoił się.
Pamiętał też, że Panie Pielęgniarki były miłe i uśmiechały się często.
A Królowa wyglądała na nadal bardzo ciekawą i zapytała:
-A trzeci plan?
-Po trzecie zaś, musimy zadbać, aby mur odporności stawał
się coraz bardziej silniejszy. Królowa aż zaklaskała z radości - Ależ
super Plan! - krzyknęła radośnie! - i to nie jeden, a trzy! - O tym
wszystkim jak najszybciej muszę powiedzieć w telewizji - powiedziała
Pani z Telewizora i już zbierała się, żeby wyjść z narady, kiedy wszyscy
głośno krzyknęli:
- A Kwarantanna????
- Pani z Telewizji gwałtownie się zatrzymała i westchnęła - -
Mało brakowało - powiedziała - i cała kwarantanna była by
kompletnie zepsuta... A przecież mogę wysłać wiadomości przez
Internet, więc nie muszę wychodzić z domu!
Pan Internet bardzo się ucieszył, bo co prawda miał swoje
porachunki z wirusami, ale w tym przypadku po prostu szybko
przekazał informację do studia telewizyjnego.
po pierwsze zostajemy w domu i nie spotykamy się z
innymi osobami (osobiście nie spotykamy się, ale można
zadzwonić czy porozmawiać przez Internet!)
często myjemy ręce pijemy ciepłe zupki, herbatki i soczki
dużo śpimy i odpoczywamy robimy również wszystkie te rzeczy, na które do tej pory
nie mieliśmy czasu...
- Ale najważniejsze w trzeciej część naszego planu -
powiedziała głośno pani Lekarka - to są zalecenia jak możemy
powstrzymać króla Wirusa każdego dnia...
Kiedy budujemy Mur Odporności podczas Kwarantanny to:
tu możesz na pisać, co Wy robicie w domu!
........................................................................................................
........................................................................................................
........................................................................................................
- A kiedy już nasza kwarantanna się skończy i nasz Mur Odporności będzie mocny, to jak
wtedy mamy postępować? - pani z telewizora już przygotowała się, żeby przekazać te
zalecenia dalej:
Pani Lekarka wzięła głęboki oddech i powiedziała:
- Trzeba starać się żyć po prostu zdrowo! Dbajmy o zdrowie, a nie leczmy chorobę!
(Pani Lekarka zawsze chciała to powiedzieć podczas wizyty lekarskiej, ale.... nie zawsze
był na to czas, więc teraz była ogromnie szczęśliwa, że udało się jej powiedzieć). Mówiła
spokojnie i głośno:
po pierwsze myjmy ręce przed każdym posiłkiem, po wyjściu z toalety,
po przyjściu do domu
- I kiedy umażemy się na przykład czekoladą... - dodała cicho Królowa Lawendowa.
Wszyscy pokiwali głowami...
po drugie wychodzimy na spacery każdego dnia na co najmniej pół
godziny, niezależnie, czy pada deszcz, czy świeci słońce. Po prostu
ubieramy się odpowiednio do pogody
I ten plan tak bardzo spodobał się wszystkim, że każdy
w swoim Królestwie postanowił zachowywać się dokładnie tak, jak trzeba
było - chorzy brali leki i się leczyli, a zdrowi dbali o Kwarantannę i Mur
Odporności.
A Król z Królową codziennie sprawdzali, jak wygląda sytuacja i już po paru
dniach zobaczyli, że królestwo króla Wirusa zmniejsza się i zmniejsza, a
ziemie Królestwa wracają z pięknymi kolorami...
po trzecie wysypiamy się każdej nocy
po czwarte pijemy codziennie co najmniej 3 szklanki wody
i po piąte - powiedziała pani Psycholog - każdego dnia róbmy
przez pół godziny coś, co bardzo lubimy robić i co powoduje,
że się uśmiechamy!
(król od razu pomyślał o zrobieniu sałatki śledziowej, na którą miał
chętkę już od 2 tygodni...
a  Ty na co masz chęć?
..............................................................................................
..............................................................................................
po szóste - powiedziała nasza ukochana suczka Lunka - bardzo
ważne jest, żeby przytulać nasze domowe zwierzaki jak
najczęściej... Pluszaki też się liczą
- Luna zamerdała ogonem
- I są na to dowody naukowe i ludzkie!
(królowa aż poprawiła swoją królewską sukienkę,
tak się jej spodobało, co powiedziała Lunka!...)
A co było dalej?
A gdy tylko Kwarantanna skończyła się i wszyscy mogli znowu się spotykać, Król i
Królowa zaprosili gości na super piknik na trawniku. Każdy przyniósł swoje ulubione
smakołyki, grała muzyka i wszyscy bawili się świetnie!!!
A zły Król Wirus wrócił do swojej krainy razem ze swoimi żołnierzami i nikt za nim nie
tęsknił ani troszeczkę!
i to już koniec naszej bajki....
A jakie są Wasze plany na czas po kwarantannie?
Może je narysujesz? :)


Do pracy z dzieckiem:
Jak wyobrażasz sobie smutnego Króla Wirusa? Namaluj go!
Jakie nowe umiejętności możesz zdobyć będąc w domu?
Jakie rzeczy będziesz robi po kwarantannie, narysuj je :)
Nie wszystkie Dzieciaki wiedzą czym są Dorosłe Rzeczy,
może napiszesz, jak myślisz, czym one są?
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
A co lubią robić dzieci?
…....................................................................................
…....................................................................................
…....................................................................................
 

 


Układanka z zapałek 




Karty pracy „Miejsca” (12 stron)

Opracowane przez eksperta z pasją i zaangażowaniem karty pracy dotyczą miejsc, które dzieci mogą poznać, dzięki książeczkom z kolejnej serii "Przygód Fenka". Dzięki nim m. in. utrwalą informacje o muzeum, bibliotece, teatrze czy zasadach nakrywania stołu, poćwiczą umiejętności matematyczne, a także wykonają niezwykle pouczające zadanie z dinozaurem w roli głównej!

https://fenek.pl/img/pdf/karty_pracy_miejsca.pdf

 

Karty pracy „Emocje II” (11 stron)

karty pracy stworzone specjalnie do najnowszej serii "Emocje II", które sprawią, iż dziecko spędzi swój czas w ciekawy i pożyteczny sposób. Będzie miało okazję m. in. poćwiczyć spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową oraz dodawanie elementów.

https://fenek.pl/img/pdf/karty_pracy_emocjeii.pdf

 

Karty pracy „Relacje” (12 stron)

https://fenek.pl/img/pdf/karty_pracy_relacje.pdf

 

Karty pracy "Emocje" (10 stron)

https://fenek.pl/img/pdf/karty_pracy_emocje.pdf

Krzyżowka

https://fenek.pl/img/pdf/pozostale/krzyzowka.pdf


Drodzy Rodzice polecamy strony internetowe do pracy i zabawy z dzieckiem

Portale dla dzieci w wieku przedszkolnym

http://www.lulek.tv

Można się tu nauczyć liczyć, czytać, pisać, określać nazwy miesięcy czy poznawać godziny na zegarze. Pokazujemy dzieciom nuty, pomagamy zapamiętać numery alarmowe, czy pierwsze słowa w języku angielskim. Zachęcamy do czytania książek, rysowania na kartce, śpiewania. Przekonujemy, że warto myć zęby, a mycie głowy wcale nie jest takie straszne.

https://ciufcia.pl/

Strona zawiera darmowe gry flash dla dzieci w wieku

od 4-6 lat.

https://www.buliba.pl/

Wartościowe, edukacyjne gry dla dzieci

https://wordwall.net/pl/resource/901664/wychowanie-fizyczne/%c4%87wiczenia


https://www.bajkowyzakatek.eu/

https://przedszkouczek.pl/

https://childdevelop.pl/

https://padlet.com/a_ogieglo/x0yu944zx23g

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

https://edu.crl.org.pl/#

http://edukacjadomowamontessori.pl/

http://www.dziecionline.pl

https://www.squla.pl/

http://www.opiekun.pl/strony-dla-dzieci.php

https://swierszczyk.pl/

https://www.nowaera.pl/

https://panimonia.pl/

https://www.kolorowe-obrazki.pl/

https://przedszkouczek.pl/

http://www.krasnoludki.pl/

https://eduzabawy.com/

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

http://www.misie.com.pl/wp-misie/

https://mojedziecikreatywnie.pl/

https://www.matzoo.pl/

https://wordwall.net/pl/resource/910345/co-dzi%C5%9B-zrobi%C4%99#

http://kodowanienadywanie.blogspot.com/

https://www.youtube.com/watch?v=bce4JPdgIyI

https://www.youtube.com/watch?v=bce4JPdgIyI

https://www.youtube.com/watch?v=J3WqxZfgxvw

https://www.youtube.com/watch?v=32ui5rhtq1I


Zabawy paluszkowe - zabawy ruchowe, poprawiają sprawność manualną, wpływają na więź emocjonalną z rodzicem, wspomagają rozwój mowy, pomagają się zrelaksować i skoncentrować.
Przykłady zabaw paluszkowych:

  • PADA DESZCZYK
Pada deszczyk, pada, pada, (Uderzamy palcem o podłogę)
coraz prędzej z nieba spada. (Przebieramy wszystkimi palcami)
Jak z konewki woda leci, (Uderzamy całymi dłońmi o podłogę)
A tu błyskawica świeci... ( Prostujemy się i klaszczemy w dłonie nad głową)
Grzmot !!! (Tupiemy stopami o podłogę)​
  • MAŁE MYSZKI
Tam na stryszku, (robimy z rąk daszek)
małych myszek (zaciskamy piąstki i poruszamy nimi)
chrobotanie ciągle słyszę. (drapiemy palcami o stół)
wciąż biegają, dokazują. (biegamy palcami)
podkradają, (zagarniamy rękami do siebie zamykając dłonie)
łasuchują. (udajemy, że jemy)
Lecz je złapać trudna sztuka, (grozimy paluszkiem)
bo do norki dają nurka. (chowamy ręce za siebie)
  • RĄCZKI ROBIĄ KLAP KLAP KLAP

Rączki robią klap klap klap
Nóżki robią tup, tup, tup
Tutaj swoją głowę mam
A na brzuszku bam bam bam


Masy sensoryczne i plastyczne

 Masa solna

Przepis na masę solną
Składniki:

mąka;
sól;
woda

ilość: 2:2:1, czyli tyle samo mąki co soli i połowę mniej wody.
Przygotowanie:
Mąkę mieszamy z solą (drobnoziarnistą). Wodę dodajemy ostrożnie, nie całą na raz. Ciasto powinno mieć konsystencję zbliżoną do ciasta na pizzę.

Wykorzystanie:

-można dodać do niej barwniki i olejki zapachowe;

-można z niej lepić trwałe dekoracje, świeczniki, przestrzenne figurki i płaskie dekoracje;

-zastyga od kilku godzin do kilku dni – w zależności od grubości;

-po zastygnięciu można malować ją farbami (farba blednie, wchłania się)


 

Przepis na sztuczny śnieg

Do wykonania zimnego śniegu potrzebujemy: 8 opakowań sody oczyszczonej oraz jedną piankę do golenia. Do miski wsypujemy sodę i dodajemy piankę mieszając razem wszystkie składniki. Już w trakcie mieszania dziecko poczuje, że masa jest chłodna. Po zagnieceniu masy wstawiamy nasz śnieg do lodówki na 30 minut. Po tym czasie sztuczny śnieg jest zimny i ma doskonałą konsystencję do zabawy.
Z pewnością każdy maluch ucieszy się z takiej zabawy jeśli nie może wyjść z domu lub tęskni za śniegiem.



Przepis na ciecz nienewtonowską

Co w niej niezwykłego? Można w nią pukać młotkiem i stawia silny opór, jednak, gdy powoli zanurzamy w niej dłoń – jest płynna jak woda.
Potrzebujemy do niej:

skrobi ziemniaczanej

wody

w stosunku 1:1

Wykonanie – wystarczy wymieszać ze sobą oba produkty.


 

Eksperymenty

     Dzieci nie do końca zdają sobie sprawę, jakie zagrożenia niosą zarazki. Myślą, że skoro nie widać ich gołym okiem, to znaczy, że ich nie ma. Najmłodszych należy jak najwcześniej uświadamiać, jak ważne jest dokładne mycie rąk. Trzeba robić to jak najczęściej, nie tylko rano i wieczorem, ale także po każdym skorzystaniu z toalety czy pobycie w miejscu publicznym. Dzięki temu obronimy się przed groźnymi bateriami i wirusami, wywołującymi paskudne choroby.

Dlatego o to prosty eksperyment : 

Potrzebne będzie:

mleko 

pieprz 

mydło 

( Proszę nacisnąć na LINK ) 

https://www.youtube.com/watch?v=K9FGHL9plyA&fbclid=IwAR1ILOa-HsRzh2Q398HuuK1IAh8aov7ZnL7Yec7PEiTpihyfhGreYe7d5W8

    Bawmy się!…w teatr

   1. Zabawa twórcza: ,,Bajkowymyślacze”-rodzic rozpoczyna opowiadanie bajki, dziecko dodaj swoje elementy,  rodzic kontynuuje i tak na zmianę (z młodszymi dziećmi wykorzystujemy  pacynki, figurki zwierząt).

    2. Zabawa: ,,Teatr cieni”- można wykorzystać zrobione z papieru postacie lub własne dłonie.

   3. Zabawa ruchowa: ,,Bajkowe figurki” (starsze wymyślają samodzielne, młodszym można podpowiedzieć, w co się ma zamienić).

    4. Zabawa: ,,Bieg z jajkiem”(dla bezpieczeństwa gotowane)- kto szybciej mama, tata czy dziecko.

5.   Zabawa: ,,Malowanie pisanek” –dzieci to uwielbiają!

6. Zabawa: ,,Która pisanka zniknęła lub zmieniła miejsce”?-dziecko przygląda się układowi kilku pisanek( 3-7 w zależności od wieku), dziecko się odwraca, rodzic zabiera jedną lub zmienia miejscami 2 pisanki, później zamiana- rodzice się odwracają.
 


 Edukacyjne programy telewizyjne:

Od poniedziałku, 16 marca br. TVP, TVP ABC oraz TVP Kultura rozpoczynają emisję specjalnych pasm edukacyjnych dla dzieci i młodzieży. Oferta zawiera nie tylko filmy fabularne, dokumentalne, propozycje publicystyczne, ale również produkcje Teatru Telewizji, dostosowane do podstawy programowej.
Już od ubiegłego tygodnia kanał TVP ABC w godzinach 8:00-13:00 emituje codzienne, edukacyjne pasmo dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Programy te nie są przerywane reklamami. Wśród wielu propozycji jest m.in. codzienny program „Al-chemik”, który w przystępny sposób wyjaśnia zjawiska chemiczne i fizyczne oraz „Zaczarowany świat”, zajmujący się trudnymi pojęciami związanymi ze sztuką, teatrem i muzyką. TVP ABC ma
w swojej ofercie również takie programy jak: magazyn ciekawostkowy „Teleranek”, audycję
o zwierzętach „Zagadki zwierzogromadki”, program promujący czytanie książek „Zwierzaki czytaki” oraz serwis informacyjny dla najmłodszych „Studio ABC”.




INFORMACJA GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO

DLA OSÓB POWRACAJĄCYCH Z PÓŁNOCNYCH WŁOCH

(Opracowano na podstawie danych ECDC oraz WHO)
Warszawa, 24.02.2020 r.
W ostatnich kilku dniach na obszarze północnych Włoch (regiony Lombardia, Wenecja Euganejska, Piemont, Emilia Romania, Lacjum) obserwuje się rosnącą liczbę zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2.
Jeśli byłeś w Północnych Włoszech w ciągu ostatnich 14 dni i:
1) zaobserwowałeś u siebie objawy, takie jak: gorączka, kaszel, duszność i problemy z oddychaniem to:

  • bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną
  • lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.
2) nie zaobserwowałeś u siebie wyżej wymienionych objawów, to przez kolejne 14 dni kontroluj swój stan zdrowia, czyli codziennie mierz temperaturę ciała oraz zwróć uwagę na występowanie objawów grypopodobnych (złe samopoczucie, bóle mięśniowe, kaszel).
a) Jeżeli po 14 dniach samoobserwacji nie wystąpiły wyżej wymienione objawy, zakończ kontrolę.
b) Jeżeli w ciągu 14 dni samoobserwacji zaobserwujesz wyżej wymienione objawy to:
  • bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną
  • lub zgłoś się bezpośrednio do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego, gdzie określony zostanie dalszy tryb postępowania medycznego.

3) miałeś kontakt z osobą chorą lub zakażoną koronawirusem SARS-CoV-2
to bezzwłocznie, telefonicznie powiadom stację sanitarno-epidemiologiczną.

Na chwilę obecną, nie ma uzasadnienia dla podejmowania nadmiernych działań typu kwarantannowanie osób powracających z regionów Północnych Włoch, odmawianie udziału w zajęciach szkolnych oraz zamykanie szkół.
Niezbędne jest także przestrzeganie zasad higieny w tym: częste mycie rąk wodą
z mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości, np. podczas podróży, ich dezynfekcja środkiem na bazie alkoholu.
Instrukcja jak poprawnie i skutecznie myć ręce znajduje się poniżej.
Ze względu na obecnie wysoką aktywność grypy sezonowej w krajach Półkuli Północnej należy pamiętać o zaszczepieniu się przeciw grypie sezonowej.

 

Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej dla dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych w zakresie profilaktyki zdrowotnej w związku z pojawiającymi się w niektórych krajach europejskich przypadkami zachorowań na koronawirusa.               Pobierz PD



Ogłoszenie

Nasze przedszkole przystąpiło do ogólnopolskiego programu edukacyjnego  "Czyściochowe Przedszkole" 
organizowane przez firmę Rossmann.
Dzieci z naszego przedszkola biorą udział w konkursie plastycznym,wykonując prace grupowe dotyczące tematyki zdrowia i higieny osobistej.

Zwracamy się z prośbą do rodziców o oddawanie głosów na prace poprzez
stronę http://www.rossmann.pl/czysciochowo
Głosować można codziennie od marca - do końca edycji.
Do wygrania dla przedszkola są karty podarunkowe o wartości 500 zł

Prosimy o głosy na Miejskie Przedszkole Integracyjne Nr 43

 



Drodzy Rodzice 
W ramach projektu edukacyjnego "Mały miś w świecie wielkiej literatury ", który jest realizowany w naszym przedszkolu, prowadzimy "Misiowy wolontariat", poprzez który uczymy dzieci wrażliwości społecznej, pomagania innym i odpowiedzialności za otaczający świat.
W zwiazku z tym organizujemy zbiórkę artykułów żywnościowych (mleko Bebiko, kaszki, dania gotowe w słoiczkach, soczki itp.) oraz kosmetyki do pielęgnacji niemowląt (oliwki, kremy, pampersy, chusteczki nawilżaące itp.) do Domu Samotnej Matki przy ul. Staszica w Częstochowie.
Dary prosimy składać do dnia 18.03.2020r.
Serdecznie dziękujemy 



 

DRODZY RODZICE I NAUCZYCIELE!
 

Zwracamy się z wielką prośbą o pomoc!

Nasz 4-letni syn Michałek Sojda z przedszkola MP 12 w Częstochowie zmaga się z ciężką chorobą. Chłopiec ma na powiece rozwijającego się mięsaka embrionalnego złośliwego. Michałka czeka długie, kosztowne leczenie i terapia.
Czas gra ogromną rolę  w tym przypadku. 
Prosimy rodziców o wsparcie. Pomóżmy wrócić Michasiowi do zdrowia, by mógł cieszyć się zabawą z innymi dziećmi i powrotem do domu.

Wejdź na stronę www.zrzutka.pl. Wybierz opcję Szukaj i wpisz: Pomóżcie nam w leczeniu Michasia!

Akcja trwa do 02.03.2020!

 

Dyrektor, Nauczyciele, Personel i Dzieci

z MP nr 12 im. I. Szewińskiej

w Częstochowie




ZARZĄDZENIE
PREZYDENTA MIASTA CZĘSTOCHOWY
 
z dnia 17 stycznia 2020 r.
 
w sprawie zmiany zarządzenia w ustalenia zasad korzystania ze stołówek w prowadzonych przez Miasto Częstochowę przedszkolach i oddziałach przedszkolnych zorganizowanych w szkołach podstawowych
 
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jt. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.), art. 106 oraz art. 29 ust. 3, w związku z art. 4 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (jt. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm.) oraz § 31 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Częstochowy stanowiącego załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr k/15/12 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 1 czerwca 2012 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Częstochowy (z późn. zm.)
 
Prezydent Miasta Częstochowy
zarządza:
 
§ 1.
 
W zarządzeniu nr 1972.2017 Prezydenta Miasta Częstochowy z dnia 21 sierpnia 2017 r. w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek w prowadzonych przez Miasto Częstochowę przedszkolach i oddziałach przedszkolnych zorganizowanych w szkołach podstawowych wprowadza się następujące zmiany:
  1. § 2 ust. 1otrzymuje brzmienie:
1. Ustala się jednolitą stawkę dzienną za posiłki we wszystkich prowadzonych przez Miasto Częstochowę przedszkolach i działających dłużej niż 5 godzin oddziałach przedszkolnych zorganizowanych w szkołach podstawowych, która wynosi 8,50 zł.”
 
§ 2.
 
Wykonanie zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Edukacji oraz dyrektorom prowadzonych przez Miasto Częstochowę przedszkoli i szkół podstawowych, w których zorganizowano oddziały przedszkolne.
§ 3.
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2020 r.
 § 4.
 
Niniejsze zarządzenie sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
 
 

Ogłoszenie
Prosimy Rodziców o wstrzymanie się
z wpłatami na Radę Rodziców
z powodu zmiany banku i nr konta




Ogłoszenie

      W roku szkolnym 2019/20 w naszym przedszkolu odbywać się będą zajęcia z cyklu:
„ Fizyka dla SMYKA” W dniach:
                   10.01.2020 – 9.00 zł
                   27.03.2020 – 9.00 zł
                   22.05.2020 – 6.00 zł







Informacja
Informujemy, iż nasze Przedszkole otrzymało pomoc rzeczową w postaci oczyszczaczy powietrza. Każda grupa otrzymała jeden oczyszczacz.  Oczyszczacze powietrza zostały zakupione ze środków
Województwa Śląskiego w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej pt.: „MOGĘ! Zatrzymać SMOG - Przedszkolaku złap oddech” współfinansowanej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach
                                       
 





OFERTA DLA RODZICÓW
 SZKOLENIA ORGANIZOWANE DLA RODZICÓW NA TERENIE PORADNI NR 2
ul. Kosmowskiej 5 Częstochowa
ZAPISY WG KOLEJNOŚCI ZGŁOSZEŃ TEL. 34 /362 24 24;  739 212 739
 
 
 
TEMATYKA ZAJĘC:
 
 
 
RODZAJ ZAJĘĆ
 
Grupa odbiorców
 
TERMIN REALIZACJI
 
Realizatorzy
 
Najczęstsze błędy wychowawcze i ich
konsekwencje.
 
Prelekcja
 
Rodzice dzieci przedszkolnych
i szkoły podstawowej
klasy I-III
 
 
28.11.2019r. godz.17.00
             oraz
26.03.2020r. godz.17.00
 
S. Tłustochowicz
M. Sztencel
 
Gotowość szkolna.
 
Prelekcja
 
Rodzice dzieci realizujących
roczne przygotowanie
przedszkolne
 
19.03.2020r. godz.17.00
             oraz
16.04.2020r. godz.17.00
 
 
M. Adler
 

 




Propozycje firm ubezpieczeniowych
 
Marzena Zemła
602 409 648

 
bezpieczny.pl- www.bezpieczny.pl
Alicja Kardas
791 666 863

Pzu - www.pzu.pl





                                             Mamo idę do przedszkola 

 

-Mamuś wstajemy. Załóż mi proszę wygodne dresy i kapcie, których nie będę musiał wciskać na siłę.

Zostaw w szatni coś na przebranie wiesz, czasem łyżka tańczy w zupie czasem żal zostawić w sali zabawki

i ...toaleta tak daleko wydaje się wtedy.

Mamuś wiem, że moje pójście do przedszkola przeżywasz bardziej niż ja .Jestem twoim skarbem,

kruszynką,maluszkiem,żabką,księżniczką,misiaczkiem...

Mamciu muszę ci powiedzieć, że nam obojgu będzie trudno się rozstać.

Ale tylko na początku, kilka dni no może kilka,kilka...

I wiesz co mamciu ? może przyjść mi do głowy (najczęściej w przedszkolnej szatni) kurczowe trzymanie się twojej nogi ,

trzymanie twoich rąk,błaganie żebyś mnie nie zostawiła,nie porzucała nie odchodziła beze mnie !

Mamusiu bądź silną kobietą - twoja siła ducha pomoże mi oswoić się z nową sytuacją.

Dokonałaś dobrego wyboru! Nie ma nic piękniejszego niż szansa mojego rozwoju wśród rówieśników .

Zobaczysz jeszcze zaskoczę cię wierszykiem wypowiedzianym z pamięci ...piosenką zaśpiewaną dla ciebie...

rysunkiem o naszej miłości...samodzielnie ubranymi spodenkami...

a może nawet uświadomię sobie że sprzątanie po zabawie, to nie taki diabeł straszny.

Dzięki tobie mogę nauczyć się tego wszystkiego w przedszkolu.

Tylko musisz wierzyć we mnie - będzie dobrze bądź dzielna .

Nie płacz za mną w pracy i w drodze do niej - nie robisz mi krzywdy .

Nie żegnaj się ze mną zbyt długo przed wejściem do sali.

Ukochaj mnie najmocniej,najmocniej,najmocniej na ucho szepnij, że kochasz,że wrócisz i...idź odważnie .

Nie zastanawiaj się czy dobrze zrobiłaś oddając mnie do przedszkola - ty mnie nie oddajesz ty mnie rozwijasz .

Nie przerażaj się moim płaczem podczas pierwszych dni - w ten sposób chcę ci powiedzieć ,że będę tęsknił , że cię kocham ...

a ty swoją mądrością , rozsądkiem i konsekwencją naucz mnie proszę czekać na ciebie ze spokojem w moim małym serduszku ,

a obiecuję ci że za jakiś czas będę ciągnął cię za rękę do moich przedszkolnych przyjaciół ...

wszyscy potrzebujemy czasu na odwagę ...

 

                                    

 

 

     Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w zbiórce plastikowych nakrętek  dla  Oli ,
która urodziła się z rozszczepem kręgosłupa, przepukliną oponowo - rdzeniową . Chorobie tej towarzyszy niedowład nóżek, zwichnięte biodra, końsko - szpotawe stopy, wodogłowie, pęcherz neurogenny. Akcja prowadzona jest przez stowarzyszenie "Podaj dalej".